20
Pet, Srp

ZDRAV ŽIVOT Hrana koja jača imunitet

Font

U sezoni smo gripe i prehlade i sada je pravo vrijeme da povećate unos namirnica koje će ojačati vaš imunitet. Vitamini, naročito beta karoten, vitamin C, D i E, pomažu u jačanju imuniteta i razvijanju otpornosti tijela prema bolestima. Folna kiselina, mangan, riboflavin, željezo i cink vam također mogu pomoći. Naravno, prehrana vas neće učiniti 100% otpornima na gripu i prehladu, ali konzumacija ove hrane može ojačati vaš imunitet i pomoći vam da izbjegnete bolesti. Također, ove namirnice vam mogu pomoći da prije ozdravite.

 
Bundeva
Bundeva i drugo voće i povrće žute ili narančaste boje pružaju odličan izvor vitamina A, zajedno s bogatom količinom topivih vlakana, folne kiseline, mangana i riboflavina. Redovita konzumacija će vam pomoći u prevenciji svih bolesti.
 
Špinat
Šalica kuhanog špinata će osigurati čak 5% preporučene dnevne doze cinka. Zadovoljit će dnevnu potrebu tijela za vitaminom A, 29% dnevne potrebe za vitaminom C i 19% dnevne potrebe za vitaminom E. Špinat je odličan izvor željeza, ali također sadrži i spojeve koji mogu otežati njegovu apsorpciju, stoga je važno da uz špinate jedete hranu koja će osigurati apsorpciju željeza, kao što je citrusno voće.
 
Sjemenke bundeve
Ako ćete konzumirati sjemenke bundeve, najbolje je da ih prije konzumacije termički obradite jer one tek tada oslobađaju svoje ljekovite sposobnosti. Oko 30 grama sjemenki bundeve će zadovoljiti čak 19% preporučene dnevne doze cinka.
 
Bobičasto voće
Bobičasto voće može učiniti čuda za vaše zdravlje, kao i za prevenciju gripe i prehlade. Bobičasto voće je odličan izvor vitamina C i antioksidanata koji pomažu tijelu u zaštiti od niza bolesti. Bobičasto voće može ublažiti simptome gripe i prehlade.

Gljive
Gljive su jedan od najboljih prehrambenih izvora vitamina D, kojeg je uistinu teško naći u prehrani pa se tjelesna potreba za tim vitaminom najčešće zadovoljava uzimanjem suplemenata. Također su odličan izvor riboflavina i mangana.


Grah
Šalica kuhanog crnog graha će osigurati čak 13% preporučene dnevne doze cinka. Crni grah, ali i ostale vrste graha, su odličan izvor mangana, folne kiseline, željeza i topivih vlakana, zbog čega ga svakako želite uvrstiti u prehranu.


Brokula
Brokula je odličan izvor vitamina A, C i E. Također sadrži i folnu kiselinu, mangan i željezo. Za brokulu je dokazano kako pomaže u prevenciji različitih vrsta raka i da može ojačati otpornost tijela na niz bolesti, uključujući gripu i prehladu.


Čaj
Sve vrste čajeva su dobre za jačanje imuniteta. Svakodnevna konzumacija čaja može pomoći u prevenciji gripe i prehlade, ali i drugih bolesti. Jedno istraživanje je pokazalo da čaj sadrži spojeve koji pomažu vašem tijelu da se obranite od bakterija i virusa.
(izvor: centarzdravlja.hr)

https://www.centarzdravlja.hr/hrana-i-zdravlje/zdrava-prehrana/hrana-koja-jaca-imunitet/#title

Vrijeme

Pozega Croatia Sunčano, 21 °C
Trenutno stanje
64%     6.4 km/h     33.458 bar
Prognoza
PET Min: 16 °C Max: 29 °C
SUB Min: 17 °C Max: 31 °C
NED Min: 18 °C Max: 27 °C
PON Min: 18 °C Max: 27 °C
UTO Min: 19 °C Max: 26 °C
SRI Min: 18 °C Max: 27 °C
ČET Min: 18 °C Max: 24 °C
PET Min: 17 °C Max: 26 °C
SUB Min: 19 °C Max: 27 °C
NED Min: 18 °C Max: 27 °C

lutrija