24
Uto, Tra
0 Novi članci

U SKLOPU DANA MATICE HRVATSKE U POŽEGI Prikazan dokumentarni film Nade Prkačin "Macelj – Titovo stratište"

Font

Dani Matice hrvatske u Požegi nastavljeni su sinoć projekcijom dokumentarnog filma Nade Prkačin "Macelj – Titovo stratište". Film je nastao u koprodukciji Laudato TV, angažiranih katolika i Udruge Macelj 1945. a sinoćnja projekcija za građane iskorištena je ujedno i za predstavljanje Laudato TV na kojoj, inače, radi autorica filma.

-Ovaj film je snimljen u proljeće prošle godine a tema o Maclju se nametnula još u vrijeme dok sam radila na filmu "Magnum crimen 1945." Tada sam vidjela da stratišta Hrvata ima puno u Sloveniji a najveće stratište u Hrvatskoj je baš Macelj. Predpostavlja se da ih je 30 000 u 130 jama a otkopano je tek 35, odnosno, ekshumirano je 1163 žrtve. Nažalost, ima još jako puno posla. Zahvaljujući Udruzi Macelj 45., koja već godinama prikuplja materijale, bilo mi je relativno lako doći do podataka. Oni su mi dogovarali sugovornike i općenito, puno su mi pomogli. Udrugu su osnovali očevici tih događaja i pokrenuli su ju odmah 90.godine ali, uvijek je u političkim strukturama bilo onih koji su zaustavljali sve to – kazala je N.Prkačin.
Osim građana, projekciju filma nešto ranije vidjeli su i učenici Katoličke gimnazije. - Rekla sam djeci kako me je fasciniralo to, kada nam je jedan profesor povijesti rekao kako povijest nije ono što je zapisano u udžbenicima. I doista, teme o kojima govore moji filmovi, nema šanse da se nadžu u današnjim udžbenicima. Dobar dio naše povijesti je još nije poznat i volim to istraživati – dodala je N.Prkačin.
Slijedom ovakvog razmišljanja, Nada je u međuvremenu radila na filmu s temom iz Domovinskog rata "Hosova štafeta smrti" a u pripremi je film o opsadi Gvozdanskog u doba Turaka. Prije sinoćnje projekcije posjetiteljima su podijeljeni promidžbeni materijali o Laudato TV a Nada je prisutne pozvala da pogledaju njihov program koji se na satelitu emitira nešto više od dvije godine. - Laudato TV se još zove i 'obiteljska telefizija' a osnovana je sa ciljem da se primiče katolička vjera, obiteljski život i sve pozitivne stvari. Obitelj je dakle, u prvom planu i rekla bih, da smo mi jedna 'pozitivna TV'. Sada nakon dvije godine mislim da je željeni cilj ostvaren, čak i više nego smo očekivali – zaključila je N.Prkačin.

TEKST V.Milković

Vrijeme

Pozega Croatia Cloudy, 15 °C